Законопроект про зменшення доходів місцевих бюджетів послабить обороноздатність країни.

На розгляд Верховної Ради України внесено проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо збереження робочих місць в умовах воєнного стану» №7262 від 07.04.2022, яким пропонується: > - зменшити вдвічі ставку оподаткування податком на доходи фізичних осіб з 18% до 9% доходів, які нараховуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, > - встановити ставку 5% для новостворених робочих місць на період з 1 квітня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний стан. > АМУ вважає запропоновані зміни не лише такими, що не забезпечують задекларовані в пояснювальній записці цілі, але й шкідливими для місцевого самоврядування та економіки України в цілому. Їх прийняття призведе до прямих втрат як державного, так і місцевих бюджетів та до збільшення дефіциту цих бюджетів. При цьому жодним чином не буде простимульовано вихід з тіні ринку праці та не забезпечено створення нових робочих місць. > Навіть на територіях, де продовжується підприємницька діяльність і де значно збільшилось споживання через розміщення переселенців, місцеві бюджети вже сьогодні втрачають значні обсяги надходжень через звільнення від ряду податків, зменшення ставок всіх податків, незалежно від місця здійснення підприємницької діяльності, хоча обсяги реалізації на вільних від бойових дій територіях у деяких сферах навіть збільшились. > Зменшення ставок не призведе до зростання кількості робочих місць через короткий строк запропонованого застосування цієї норми, але зменшить вже існуючу кількість робочих місць в комунальних установах та знизить обсяг ресурсів для надання вже діючої соціальної допомоги. > Дефіцит коштів в бюджетах унеможливить подальше надання соціальної підтримки громадянам в умовах воєнного стану, зокрема: > -          компенсації роботодавцям витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб (ВПО); > -          одноразової матеріальної допомоги у зв’язку з втратою частини зарплати (доходу) особам, робота (економічна діяльність) яких тимчасово зупинена внаслідок війни; > -          щомісячної адресної допомоги ВПО для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг; > -          допомоги на компенсацію витрат за тимчасове розміщення переміщених осіб, а також реалізацію місцевих програм щодо соціального захисту жителів громад та ВПО. > У разі прийняття цього законопроекту прогнозний обсяг втрат місцевих бюджетів з податку на доходи фізичних осіб у 2022 році може сягнути 80 млрд грн, при тому, що потреба у видатках місцевих бюджетів, й так обмежених під час воєнного стану, складає щонайменше 30 млрд грн на місяць. Це призведе до послаблення обороноздатності країни, адже у громад не буде коштів на підтримку територіальної оборони, утримання критичної інфраструктури населених пунктів, підтримку внутрішньо-переміщених осіб, виплати заробітних плат працівникам соціальної сфери. > Асоціація міст України категорично не підтримує запропоновані законопроектом №7262 зміни. Відповідні звернення надіслано до Офісу Президента України, Уряду, парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики. > > -- > Чернігівське РВ АМУ > Офіс реформ у Чернігівській області

Допомога сім’ям, що потребують державної підтримки на Гіді

Хочете оформити статус багатодітної сім'ї, отримати державну допомогу як одинока мати або прийняти рішення про утворення прийомної сім’ї? Гід з державних послуг підкаже, як це зробити.  Підготували для вас добірку послуг для багатодітних сімей та таких, що потребують державної підтримки. 

Громади Чернігівщини втрачатимуть 10% коштів від продажу земель

Плата за землю залишається одним із найважливіших джерел наповнення місцевих бюджетів. На сьогодні вона складається з земельного податку, який сплачують власники земельних ділянок, та орендної плати за користування ділянками державної та комунальної власності. > Асоціація міст України заявляє – права власників комунальних земель, тобто територіальних громад порушуються. > 15 лютого 2022 року Верховна Рада України прийняла Закон України "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо зарахування акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі тютюнових виробів" (№5719 від 01.07.2021). > Цей закон доповнює джерела доходів Державного та місцевого бюджетів доходами від продажу земель сільськогосподарського призначення. > Але прийнятий закон передбачає, що 90% коштів від продажу земельних ділянок зараховуватимуться до бюджетів територіальних громад, а 10% - до Державного бюджету. > Асоціація міст України вважає, що такі зміни порушують права територіальних громад розпоряджатися своїм майном та отримувати доходи від його реалізації, та звертає увагу, що після прийняття закону про «земельну децентралізацію» землі під такими фермерськими господарствами перейшли до комунальної власності. > «Одним з  вагомих джерел доходів місцевих бюджетів є плата за землю. У структурі доходів загального фонду місцевих бюджетів плата за землю (земельного податку та орендної плати)  займає в середньому 12%.  Надходження плати за землю на  1 жителя по Чернігівській області в 2021 році складало 950,1 грн/особу. У 2021 році плата за землю по Чернігівщині склала 934,66 млн грн. Це значні кошти для громад. Направлення 10% коштів від продажу земель комунальної власності до держбюджету, це втрата місцевими бюджетами частини доходу, від продажу ділянок, які є 100% власність громад», - підкреслила Олена Муравйова, консультантка з бюджетних питань Чернігівського регіонального відділення Асоціації міст України. > На жаль, пропозиції АМУ про зарахування 100% коштів від продажу земель комунальної власності до бюджетів територіальних громад були відхилені народними депутатами